nuffnang ad

WED

Daisypath Anniversary tickers

Friday, January 13, 2012

apa pasal ek?

baru-baru ni dunia dikejutkan sekali lagi dengan kajadian di China dimana seorang wanita berusia 28thn ditikam bertubi-tubi tetapi tiada mendapat bantuan daripada orang yang lalu lalang! kejadian berlaku dipercayai pada waktu siang la (berdasarkan video semasa di sini, langit cerah).

"The vicim, 28, female, a stranger to the killer, was passing by the 24 year old man who stopped her and tried to drag her into the nearby KTV. The man was arrested by police on the spot and now charged with murder."

Nauzubillah!

last year pun kita dikejutkan dgn berita yang hampir serupa berlaku kepada kanak-kanak di China yang dilanggar sebuah van tapi tidak dipedulikan oleh org ramai.


negeri China tu besar nak salahkan penduduk China pun tak boleh jugak tapi pokok pangkalnya nama negara jugak yg akan busuk. 

dimana sifat kemanusiaan mereka?...mmg la tak perlu smpi nak masuk cmpur, tapi kalau da ramai2 dok berkerumun attack yang sorang tu, kalah jugak. lagipun kejadian berlaku di khalayak ramai, waktu siang dan sewaktu org sedang sibuk. bukannya waktu tgh malam takde org atau berlaku di dalam rumah...

semoga di Malaysia tidak berlaku kejadian yang serupa atau mirip-mirip....

notakaki: agama itu penting untuk supaya manusia tidak sesat...



Wednesday, December 7, 2011

Selamat Pengantin Baru to Me!

tara!!!...ini la my lovely husband :) his name is Leftenan I***** I****** no tentera ******* hahahahah...mane leh gtau, rahsia terpelihara

picture taken from our TK...P.M Mejar Zaliman Bin Sauli

selamat suda majlis di kedua2 belah pihak....

26hb November 2011 - berlansungnya majlis akad nikah di Masjid Al-Ubudiah, Ampang dengan diwalikan sendiri oleh Hj Khalid A. Hamzah

27hb November 2011 - Reception di Dewan Serbaguna presint 11 di putrajaya

03 Disember 2011 - Reception di Kg Telok Cengai, Alor Setar, Kedah. Special majlis bertandang dengan adat istiadat ketenteraan. tak pernah terlintas di fikiran akan melansungkan hari bahagia dengan diiringi sword barrel. it is just a dream comes true...thank you en suami :)

kepada rakan2 yang hadir, terima kasih banyak2 kerana memeriahkan lagi majlis kami yang tak seberapa ini. insyaAllah berkat doa kalian akan kami pertahankan pertalian ini sehingga ke syurga hendaknya...amin

notakaki: tgh tunggu pictures from photographers from both side 

Wednesday, November 30, 2011

My Wedding Guest Book

utamakan tetamu...jadi ini lah yang sy akan buat untuk first entry about my wedding.

tara! ini la guest book saya :) ingat tak saya pernah mention dulu di sini, walaupun tidak secanggih dan semeriah buku org lain tapi, kehadiran dan kata2 didalamnya sgt2 bermakna buat saya dan suami...suami????...hahaha, yeaaaaaaaaaaa sy da kawen!!! rindu pada en suami la...huhu


sebenarnye gambar ni pun saya kidnap dari adik sepupu (anak pada mak lang, adik kepada ayah saya). da die rajin upload gambar dlm fb sy pun malas nak transfer gambar so, amik je la die punye...hahahah, pemalas sungguh pengantin ni :p

owh ya, en suami sekarang ni da ade gelaran baru buat family di mersing: SRK aka Shah Rukh Khan! hehehehe, dasat la suami sy ni, ade iras2 SRK ke? hmmmmm....

notakaki: kepada en suami, tlg ingatkan saya..........

Wednesday, November 16, 2011

makan

perlu ke diet jika ngin melangsungkan hari bahagia bahgia...diet yang sihat akan membawa kepada kesihatan tubuh badan yang berpanjangan...tapi perlu ke makan nasi sekali sehari? pastu just makan bodo2 je untuk tidak bagi perut tu lapar.

masalahnye, sy ni pantang nampak nasi! kemarin je 3 kali sehari makan nasi...pagi nasi lemak, tgh hari pulak nasi campur then tetibe teringat pulak ikan bilis goreng, balik je keje terus ngadap dapur so, dinner pun nasi jugak! adoiiiii....sgt2 berdoa berat badan tidak mencapat standed yg tidak ditetapkan. amin

dan tetibe tgh hari ni teringat daging kat dlm peti sejuk...hmmmm, daging masak asam pun ok jugak kan :) bahan sume da ad tinggal nak campak je dlm kuali...hehehe

actually nak cite psl diet...hmmm, org kata nasi punca pertambahan lemak dlm badan. untuk menurunkan berat badan aka men'slim'kan diri tu elakkan dari makan nasi! mampu ke yang oiiiii...cek tak mampu coz nasi is the most favourite food. nasib baik pun en tunang suke nasi. alhamdulillah....

so mcm mane ek?...senang je, ikut sunnah Rasulullah SAW:

1) makan sebelum malam
2) jangan makan berulamkan air...phm? meaning that jangan makan diselangselikan dengan air. kecuali la da pedas sgt ke, atau tersedak.
3) makan hanya bile lapar
4) berhenti makan sebelum kenyang
5) dan yang penting JGN TAMAK!
6) puasa...paling bagus untuk diet. tapi niat tu kene betul la. kalau puasa sebab nak diet, mmg diet la yg dapat.hehe

so, perlu ke diet? yang penting niat. diet untuk kesihatan tubuh badan sgt2 diperlukan. tapi kalau diet untuk kurus? hmmmm, depend jugak pada pakej diet yang diambil.

rata2 statistik kematian disebabkan heart attack dikalangan dewasa berumur awal 30-an makin meningkat sekarang ni. salah satu faktor adalah pemakan. kalau da ad input kene jugak ad output...meaning that, bukan tak boleh makan nasi, tapi kene la exercise so that it balance. why is that kite makan tapi tak naik2 badan? mungkin salah satu penyebab adalah stress keje...itu pun boleh menyebabkan heart attack!

so the conclusion is if you eat something u need to balance it with exercise.

notakaki: sgt risau dengan cara pemakanan org zaman sekarang...huhu


Tuesday, November 15, 2011

butterfly

wharever it is....
there is butterfly flying freely in my stomach! 

notakaki: just a metaphore

Thursday, November 10, 2011

Just a few weeks away...

Assalammualaikum wbt and Salam 1 Malaysia!

sebenarnye takde ape pun nak update just....THE STATUS CHANGING IS JUST AROUND THE CORNER!!!

really2 hope the event went smooth as plan. amin

tik tok tik tok tik tok tik tok tik tok.....

oh yes, my wedding guest book already siap :) will have it next week insyaAllah. sgt gumbira berkerjasama dengan org yang cepat dan update. the guest book can be search here : http://sweetdesigncreative.blogspot.com/

it is something for our old day memoir :)